A tuningols a gyri llapot megvltoztatst, a belltsok mdostst jelenti. Clunk a tbblet teljestmny, a nvekv forgatnyomatk s a vezethetsg (dinamikus reakcik) javtsa. Tisztzni kell, hogy a tbblet teljestmnynek mindig kell, legyen valamilyen forrsa. A ler az zemanyag elgetsbl szrmazik. Ms megkzeltst ignyel a szv benzinmotorok s mst a feltlttt: turb, illetve kompresszoros benzines s dzelmotorok tuningolsa. A szv motorok esetben a tbblet teljestmny a keverk s az elgyjtsi paramterek megvltozsbl kpzdik. Mrtk 5-8 %. Egyes pontokon elfordulhat ennl nagyobb vltozs is, de tlagosan ezzel az rtkkel lehet kalkullni. A feltlttt motorok esetben nveljk a motorba jut leveg s az zemanyag mennyisgt s a megvltozott ignyekhez illesztjk a motorvezrlst. Pl. nagyobb tltnyoms, megvltoztatott keverk illetve elgyjts vagy eltlts . A legfontosabb a biztonsg s ennek rendeljk al a teljestmnyt is. A teljestmny s nyomatk kb. 25-30%-kal n. A jl vgzett tuning harmonikusan illeszkedik a motorhoz: nincsenek hirtelen teljestmnycscsok s cskkensek, a motor mkdse vltozatlanul kulturlt s a kipufoggzok sszettele is az elrt rtkeken bell van. Szmunkra egyrtelm, hogy az utakon ltott ersen fstl kormoz dzelmotoroknl nincs minden rendben a tuningot kszt fejben sem. Tevkenysgnk sorn szmos egyb termk forgalmazjval is kapcsolatba kerltnk, pl. Vezrm tengelyek, turbtltk elektronikus turbnyoms szablyzk stb.
| | |