A mai autós kulcsszava a chiptuning. Számítógéppel ugyanis megváltoztathatóak a motorvezérlõ elektronika gyárilag rögzített memória értékei, így azután a szenzoroktól kapott információk (beáramló levegõ mennyiség és hõmérséklet, fordulatszám, fojtószelep állás, stb.) alapján az elektronika már a chipen végrehajtott módosítás szerint vezérli a befecskendezést és a gyújtást. Márpedig a pontosan beszabályozott benzin-levegõ keverék és az azt a megfelelõ pillanatban berobbantó gyújtás adják a motornak a legnagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, a legkisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag kibocsátás mellett.
A helyzet az, hogy a chiptuning nem is tuning. A motorok tuningja ugyanis valamelyik motoralkatrész cseréjét jelenti, elsõsorban teljesítménynövelés céljából. A chip-tuning fantázianév pedig elektronikus motoroptimalizálást takar. Hatásában persze valóban teljesítménynövelõ, de mivel alkatrész cseréje nélkül jön létre nagyobb teljesítmény, jóval olcsóbb módszer lehet, mint a tuning hagyományos formái: vezérmûtengely csere, kipufogó rendszer csere, hengerfej polírozás, stb. Ez az egyik magyarázat arra az egyre növekvõ népszerûségre, amelyet a chip-tuning világszerte élvez.
Napjaink gyakorlatában még mindig igaz ugyan, hogy nincs két egyforma autó (adott típuson belül is mindig vannak kisebb-nagyobb eltérések a motor viselkedésében), de a gyártási tolerancia értékek jóval kisebb eltérést engednek meg, mint korábban. Ezért a memória chipben rögzített motorvezérlési adatok módosítása a tapasztalatok szerint általában 5-50 lóerõ többletet jelent, a típuson belül néha jelentõs eltéréssel.
Motor-optimalizáló programunk megnyitja az utat az Ön számára, hogy saját igényei szerint mûködõ program irányítsa autója számítógépét (motorvezérlõ rendszerét). Lehetõvé tesszük Önnek, hogy eltérjen az autógyárak tömegtermelésében kialakított középértékektõl és így nagyobb teljesítményt, nagyobb forgatónyomatékot legyen képes leadni a motor, megjavítva a gépkocsi menetdinamikáját.
- az elõgyújtás és a befecskendezés megemelése: + kb. 5-25 LE
- a turbónyomás növelése és a motorelektronika korrekciója (benzinmotoroknál): + kb. 35-60 LE
- többlet gázolaj adagolása és a turbónyomás növelése (turbódiesel motoroknál): + kb. 20-35 LE
|