Martin oldala
Martin oldala
Men
 
McLarenF1 a vilg legjobb autja
 
Ferrarik
 
Tuningok
 
Trabant
 
Peugeot tuning kiegsztk
 
Skateboard
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bush bemutat
 
Debil
 
Egrkvet
 
Legyen a kezdoldalam
 
Jobb klikk tilts
 
Idmr
 
Neon szveg
 
Egr kvet2
 

 

 

Nzzk mi a helyzet az aut elejvel. Szerencsre a 4T els futmve mr normlisan ll, itt alapesetben nincs is szksg a terpesztsre, annl inkbb a szksg van viszont a 2T-nl. Egy ltets utn mr itt is bartsgosabb a helyzet, m akit mg ez nem nyugtat, meg annak ajnlom figyelmbe a kvetkez megoldsokat. Ami taln a legjobb s legstabilabb megolds az a hosszabb fggcsap alkalmazsa. Ezt csinltatni kell eszterglyossal, s egyszeren le kell cserlni a rgit. Az anyag minsge nagyon fontos, mint minden ilyen alkatrsz elksztsnl!!!! Mivel hosszabb ezrt kintebb tolja a kerk als rszt ezltal terpeszt be a gp.

Futm tuning

Trabant Futm Tuning


[ltets]

 

[Terpeszts]

[Szlests]

[Kemnyts]

[Alufelnik]

[Egyb trkkk]


Az ltets:

Kezdjk taln az egyik legltalnosabb dologgal, az ltetssel. A 2T Trabi els futmve laprugs (a rgebbiek mg htul is) Szmomra a legjobb megoldsnak a rugkovccsal val ltettets bizonyult. Amikor is a kiszerelt laprugt elvisszk rugkovcshoz, s egyszeren laposabbra kovcsoltatjuk vele. A gyri els rugmagassg kiszerelt llapotban 200mm a rug kzeptl a skhoz mrve (termszetesen ez gyr jadat, mivel a rug mr nem j ezrt elkpzelhet, hogy kevesebb ez a magassg kiszerelskor). Nos ebbl kell lefaragni, azt viszont nem szabad elfelejtennk, hogy az ltets mrtke mm-ben a rugn mrve s majd beszerelve nem fog egyezni. Teht ha pl. 50mm laptanak a rugdon, akkor az nem felttlenl 50mm ltetst jelent majd az aut llsn. A vglegest kvnt ltetst azt lehet mondani, hogy tapasztaltak alapjn lehet belltani. Nekem a 100mm-re krt kovcsols eredmnyezett szp llst. Ha rugkovcs nem ll rendelkezsnkre, akkor klnfle cselekkel csccsenthetnk mg a jrgnyunkon. Els varici a lapcsere, amikor is a rugkteg rvid legfels lapjt alulra tesszk be. Msik eshetsgnk, hogy szerznk hosszabb laprug lefogat csavarokat s a laprug al, behelyeznk tbb laposvasat, mgpedig olyan szleset, mint a laprug, olyan hosszt, mint a blcs s annyi darabot amennyit ltetni szeretnnk. Ez is egy alternatva br szemly szerint minden esetben a rugkovcsos megoldst javasolnm mindenkinek!

Az els laprug gyri rajza beszerelt llapotban.

Az hts laprug gyri rajza beszerelt llapotban.

s egy els laprug kiszerelt llapotban

A 4 tem Trabantok futmve mr mindentt spirlrugval volt szerelve. Ezek ltetsre kt varicit is hasznlnak. Az els szintn a rugkovcsos megolds, amit mr az elbb lertam. Csak itt ugye nem a laprugt laptjk, meg hanem a spirlt nyomjk ssze. A msik lehetsgnk az, hogy egyszeren kivgunk a rugbl, mondjuk 2 krt. Sokan teszik gy, br szerintem most is inkbb rdemesebb a rugkovcsunkat felkeresni. Mieltt mg ttrnnk a hts fertlyra, mg itt kell, megjegyezem hogy a 1988 utni 2T Trabikon mr htul spirl rug volt! Teht az ltetsk szintn az elbbiekben lertakkal egyezik meg.

Nzzk akkor a hts futmvet. 1988 eltti 2T Trabikon htul mg laprug volt (szerencsre). Ezek ltetse sem tr el az elstl. Szval irny a rugkovcs. De ha mg most sincs a kzelben szakember egy kis cselt itt is, tudunk alkalmazni. A laprug vge alatt van egy-egy gumipogcsaszer valami, ami a lengkarhoz alulrl fel van csavarozva. Ha ezeket kivesszk egy picit, lentebb kerl a htulja. Kivtel utn, ha lehet, a gumirl prbljuk meg levenni a kis fl gmbly vasdarabot s egy anyt hegesztve, r tegyk vissza, hogy a rug felfekvse tkletes legyen. (a kpen nincs visszatve)

Itt lthat, vagyis mr nem lthat a pogcsa, amit a rug vge all kivettem.

Mg egy dolgot meg kell emltenem, ami taln ide soroland. A kerekek kirugzst is meg kell akadlyoznunk. Rgebbi szrikon mg gyrilag fel voltak ktve evgett a futmvek. Nos valami hasonlt kellene csinlni neknk is. Ell s htul a doblemez peremnl tallunk ehhez lyukakat, ha nem, akkor frni kell a kpeken, lthat mdon. Az els lengkarokon rgen, amikor mg gyrilag felktttk volt 1 flecske, ell ehhez (ugye ha nincs, akkor hegeszteni kell r) htul, pedig csak egyszeren U alakban (a kart tlelve) kell a ktst elvgezni. A lengkarokat mindig terheletlen llapotban kell felktni, gy hogy a rugt ne fesztsk meg, mert akkor ugrlni fog a kocsi. Ehhez valami ers anyagot hasznljunk, pl. futszalagktl vagy biztonsgi vet. Nagyjbl ezzel t is vettnk az ltetssel kapcsolatban szinte mindent.

Az els futm felktse

Az hts futm felktse

A Terpeszts:

Akkor t is trek a msik problmra, a terpesztsre. Igaz, ha mr megltettk a gpet, akkor a Trabant felfggesztseinek mkdse miatt mr nem fognak annyira csnyn llni a kerekek. Azt nem kell senkinek ecsetelni, hogy a Trabant kerekdlse nem ppen sportos bellts. A 2Tnl ell htul a 4Tnl mr csak htul volt jellemz a Ttra teherauthoz hasonl kerkdlsi szg. Elszr is nzznk a kocsi htulja fel picit, mert ott a 2T s 4T terpesztse megegyezik. Mindekt tpus esetben 2 hasonl lengkart tallunk. A megolds a kvetkez: a kt kzpre es csavart, ami a lengkarokat felfogja, kicsavarjuk. (a gyri csavarhoz 18-as mret kulcs kell, ezt csak azrt rom le, mert egy tlagos kszletben ugye 17/19 csillag vagy cro-va fej szokott lenni!) Ha kicsavartuk akkor az aljrl le lehet venni egy, un. fmpogcst, ami egy gumiba szorul bele az, pedig a lengkarba. Na olyat kell szereznnk mg 2 db-ot (egy oldalra egyet) ezen kvl mg szksgnk lesz 2 olyan csavarra is, amit kivettnk, csak egy kicsit hosszabb kivitelben. Ha tudunk, prbljunk meg csavarboltban venni hozz ugyanolyan menetsrsgt (12x1,25) csak vagy 30mm-el hosszabbat. Ha nem tudunk akkor 2T els laprug lefogat csavart is, hasznlhatunk. Ha mindent beszereztnk akkor mr csak be, kell tenni. A mvelet egyszer, fogjuk a vaspogcst, amit pluszba szereztnk s egyszeren a lengkar fels rszbe is, nyomunk egyet. Teht alul fell lesz egy-egy pogcsa, majd a hosszabb csavarral visszacsavarozzuk. Kicsit trkkzni kell vele, vigyzzunk nehogy flrekapjon a csavar, mert akkor tnkreteheti a menetet!!! Ha 2T els laprug csavart hasznlunk elkpzelhet, hogy picit nehezebben fog belemenni. De szpen lassan ki becsavargatssal vatosan minden gond nlkl behajthat s hasznlhat. Ha ksz menjnk egy krt a gppel, s utna nzzk, meg mit alkottunk. Ha ltetve is van/lett a kocsi akkor szpen fog llni a htulja.

Egy msik varicija ugyanennek a terpesztsnek az, amikor a lengkarokat nem pogcszzunk, hanem meghajltjuk. Ehhez a lengkarok szrt a tvknl a (kerk felli oldalon a kerek alakt, ami a kocsi kzepe fele megy) kell meghajltanunk mindkettnl pontosan ugyanazon a helyen. Megvgjuk a kart annyira, hogy a fels rszt ne vgjuk t. Ezutn meg kell nyitni a bevgst, attl fggen, hogy mekkora terpesztst akarunk, majd hajltsuk meg. Ha megvan, ellenrizzk le, hogy egyformn llnak e. Ezt gy tudjuk megcsinlni, hogy a csapgyhz tetejnek s a lengkar vgnek a tvolsgt lemrjk. Ha nem egyezik, akkor mg kalapccsal prbljunk lltani rajta. Ha ksz, akkor a rst behegesztjk, s az egszre egy 25-30-as kb. 50cm hossz szgvasat heggesztnk. Ezzel ugyanazt rjk el, mint a pogcsval csak taln kicsit profibb s stabilabb megolds. Vigyzzunk arra, hogy a rgi karok nem nagyon brjk az ilyen kaszabolst. Ha mr rohadsokat fedeznk fel, akkor mindenkpp vegynk msik karokat.

A hts lengkarok al fellre behelyezett plusz vaspogcsa.

A hts lengkarok megvgsnak helye.

Harmadik s egyben taln legjobb s legegyszerbb megolds az eszterglt pogcsa behelyezse. A mvelet teljesen megegyezik a fentebb lert pogcszsval. Ez sokkal stabilabb s jobb megolds! Ha teheted szerezz be ilyen pogcskat (www.tar.hu/bjtuning) s ezeket tedd be! Az albbi kpeken lthatod hogy is nz ki ez a dolog!

Az eszterglt pogcsa felszerelve

Eszterglt pogcsa

 
 

 

 1. A fggcsapnl 2. Lengkarnl 3. A blcsnl val hosszabbts

Ugyanezt a hatst rjk el, ha toldott lengkarokat alkalmazunk. Ilyenkor, mint ahogy a nevben is benne van a lengkart, megtoldjk, s ez nyomja kintebb a kerk talaj fel es rszt. Olyan megoldsrl is hallottam mr hogy a blcsn lv fleket (ahova a lengkart csavarozzuk fel) levgjk, s hosszabbra cserlik. A hats ugyanaz. Ha ezeket a megoldsokat hasznljuk, akkor nmi kis nyomtvnvekedst szintn tapasztalhatunk.

Ltezik mg 1 alternatva, mgpedig az, amikor a laprug hosszbl vgunk le. A laprug vgn tallhat kt visszahajltott rsz, minket most az rdekel, ahol a futmhz van csavarozva, teht nem az, amiben a biztost szeg van. Ezt vgjk le s hajltjk visszbb a kvnt mrtkben. Ebben van egy-egy, un. szilent (gumipersely) ezeket ilyenkor rdemes kicserltetni. Mint ltalban minden ilyen munklatot ezt is szintn rugkovcs vllal. A dolog szpsghibja csupn annyi, hogy gy a nyomtv viszonylagosan cskken, s a kerk bentebb kerl. Emellett a visszahajtsnl a vgsoknak nagyon pontosaknak kell lenni, mert nagyon ellltja a futmvet. Ha ezt a mdszert vlasztjuk, akkor a kerksszetartst mindenkpp jra be kell lltani (lltatni).

 

Az els laprug rvidtsnek irnya

Minden terpesztsi mdnl feltessznk a krdst, hogy mgis mennyivel legyen hosszabb a lengkar vagy rvidebb is a rug. Mint mr emltettem ltets utn mr jobb lesz kicsit a helyzet. Ezrt a hats minden esetben ms lehet. 10mm-es mdosts esetn kicsit mr fog terpeszteni a kerk, 15mm esetn mr lthatan befele ll majd a kerk fels rsze. (oldalanknt rtend) 15mm-nl nagyobb mdostst n mg nem prbltam. Figyelembe kell vennnk azt is, hogy ha a laprug rvidtses mdszert vlasztjuk, akkor maximum 15mm lehet oldalanknt a rvidts, mert a nyomtvrdon (ahol a kerksszetartst kell lltani) nem tudunk sszbb tekerni. A msik tnyez, ami igaz nem olyan veszlyes, (inkbb rgi tpus vlt esetn) az az, hogy a terpesztssel a fltengelyek kintebb kerlnek a vltbl, teht a vigyzni kell, hogy ki ne essenek az esetlegesen extrm mrtk terpesztstl.

A Nyomtvszlests:

El is rkeztnk a legknyesebb tmhoz, a nyomtvszlestshez. Vglis az ltets s a terpeszts is eredmnyez egy viszonylagos nyomtvszlesedst. De termszetesen ez nem elg. Az egyetlen gond itt a mbizonylat, ugyanis csak akkor kzlekedhetnk nyomtvval, ha van rla mbizink. Mivel a Trabira nem nagyon lehet venni mbizonylattal nyomtvot, s ha van is, akkor elg drga dolog ezrt ugye kszt az ember magnak s kockztat. Viszont oda kell figyelnnk nagyon, mert baleset forrsa is lehet a szakszertlenl (olcs gyenge anyagbl) elksztett nyomtv/tcsavar (mint minden ms ilyen alkatrsz) a dolog lnyege egybknt a j minsg anyagbl eszterglt hosszabb tcsavar. (alapanyagknt szolglhat esetleg Lada vagy IFA hengerfejcsavar) Ha sikerlt elksztetnnk eszterglyosunkkal a tcsavarokat akkor, nosza cserljk is ki. Az agy lehzsa utn (rgi tpus futm esetn szksg lehet agylehzra, jfajta esetn a csavar kivtele utn szt kell, jjjn, ha nem vatosan meg kell tgetni a tengely vgeit) csak egyszeren ki kell tgetni ket majd az ujjakat visszatni.

 

Gyri agylehz a rgi tpus agyhoz

Tcsavarok

Nyomtvgyrk

2T Nyomtvgyr rajza

Ezek utn mr csak nyomtvgyrkre van szksgnk, amit szintn egy eszterglyossal kszttethetnk el. A nyomtvgyr elkszttetsnl gyelni kell arra, hogy a slya minl kisebb legyen, ugyanis minl nagyobb tmeg forog annl jobban romlik a fkhats! Teht alumniumbl clszer olyan 30mm szleset (persze itt is ignytl fggen). Ezek utn csak egyszeren, mint egy alttet a kerk al kell tenni. Nagyjbl ennyi a tudomny, mindenesetre mindent csak szakszeren vgezznk el, mert brmi nem kknyols balesetveszlyhez vezethet! Ha ngytem trabink van a szlests termszetesen, ugyangy trtnik csak a nyomtvgyr mretei msok. (hasznlhat Lada nyomtvkarika is!)

Kvry Trabijn jl ltszik az alu knnytett nyomtvgyr

A Kemnyts:

Ejtsnk nhny szt a kemnytsrl is, br isten igazbl a 2T Trabi alapbl a tbbi authoz viszonytva egy kemny rugzs gpnek mondhat. Ha valakinek ez sem elg akkor 2T esetn az els s hts laprugkba lehet plusz lapokat tenni, a kemnyebb rugzs rdekben. (ebben az esetben szksgnk lehet hosszabb lefogat csavarokra) Ha Spirl rugnk van, sajnos nem tudunk vltoztatni a rug kemnysgn. Teht marad a lengscsillapt. 4T esetn nagyon ajnlott a kemnyts, mert a spirl rugk nagyon lgyan s kellemesen rugznak a kocsiban, s ez ugye trhetetlen. Taln egyszer megolds mind a 4-et lecserlni Skoda-Lada els teleszkpokra. Rvidebbek s kemnyebbek is (csak 2T). Ha netn sok pnznk van, vehetnk boltban sport teleszkpokat is (2T-4T), de megint ugye gy vagyunk vele, hogy inkbb csinljuk meg magunknak. A gyrit is megkemnythetjk egy egyszer mvelettel. Szt kell szedni a lengscsillaptkat s a benne lv olajat srbbre, kell cserlni. Ettl lesz aztn mg csak fapadosabb a gp! No deht ezt is akartuk nem?

A (2t) teleszkp felptse

Alufelnik:

Alufelnit a Trabira! Egyre tbb Trabin lthatunk manapsg alufelniket. Ami a Trabi osztkrre (4x160) felmegy, az az un. Irmscher alufelni. Ezeket a Wartburgokra gyrtottak elmletileg de egy kis gyeskedssel a Trabira is felpattinthatak. Alapvet problma az, hogy ha felteszed, belernek a rugk vgeibe a felnik peremei. Ehhez ugye nyomtvot kell hasznlnunk, ezzel meg is olddik a problma (ell-htul olyan 10mm kell minimum, ha htul laprug van, akkor nyomtv nem szksges) De mint mindig most is van csel hogy, hogy kerljk el a nyomtvozst. Az els laprug felfele kunkorod rszt le kell vgni (amiben a sasszeg van) tovbb az agy azt a rszt, amin a sasszeget tdugod. Ha ezeket levgod simn, felmegy a felni. Htul, ha laprugs alapbl nincs problma, viszont ha spirlos, akkor mr nem fr el. Ekkor a rugtnyrt lentebb hegesztjk, s nyomtvot tesznk fel. Viszont nyomtvval elfordulhat, hogy srvd perembl ki kell vgni kicsikt. Ezrt picit gzosabbak a spirlos Trabik. Mindezen trkkk mellett is minden esetben kellenek hosszabb tcsavarok. Igaz feltehet a Trabi tcsavarra is de akkor mr nagyon kevs menet fogja. Addik a krds, hogy honnan tcsavar? Ha csak picit kell hosszabb akkor a Wartburg hts tcsavarok fl centivel hosszabbak a Trabantnl. Ezekkel ppen felcsavarozhatak (nyomtv nlkl). Mellkesen emltem meg, hogy az alufelnikhez szinte mindig ms anya jr. Msabb a kialaktsa, hossza stb. Ezekrl ne feledkezznk el felni vsrlsakor s esetleges tcsavar esztergltatskor. Mg egy aprsg, htul, ha laprugs a gpnk s nyomtv nlkl tesszk fel, a kzifk tart kis flecskt a lengkar bels oldalra t kell helyezni, mert bele fog rni a felni perembe.

Az Irmscher felni

Els rug s felsfgg levgsa a piros vonal mentn

Trabi hts agy (j tpus) mellett a gyri tcsavar s anya mellette a Wartburg tcsavar s alufelni anya

Msik lehetsgnk hogy ms mret osztkr felnit tesznk fel. Ehhez egy specilis nyomtvot kell kszttetni aclbl (min 30mm vastagot) amit hozzcsavarozunk a gyri tcsavarokhoz majd ugyanebbe a nyomtvba 45 fokkal elforgatva vagy tcsavarokat, tesznk vagy meneteket, kszttetnk bele. s vgl erre fog felkerlni az "j" felnink. Clszer valamelyik nagyon elterjedt szabvnyt hasznlnunk (4x100) vagy termszetesen olyat amilyenre szksgnk van. Ha mr felni kell, akkor ugye 4 db kellene a kocsira. Teht htulra is kell valami kis talakts. Hasznlhatnnk az elz mdszert is, de vgl is van egyszerbb. A 4T hts agya. 1:1be feltehet a 2T re is mivel a lengkar megegyezik. Ezzel a problmnk meg is olddott, persze ha a 4x98 (esetleg 4x100) szabvny megfelel neknk.

Az talakt nyomtv

A 4T Trabinl mondhatnnk knnyebb a helyzetnk, mert a 4x98-as osztkr jobban elterjedt szabvny, st mg ugye a 4x100-as felnik is felmennek r, teht nagyobb a vlasztk. Ha 4x100-as felniket tesznk fel, gyeljnk, arra hogy kzpontosan menjenek fel, mert egybknt rzni fog. Ezt egyszeren gy tudjuk elrni, hogy mindig a szemkzti anykat hzzuk nagyjbl egyformn. Termszetesen most is felni fggvnybe alkalmazni kell esetleg hosszabb tcsavarokat, nyomtvot s egyb okossgokat, amiket mr fentebb megemltettem. A spirl rugk neheztik a dolgunkat a legjobban, teht nyomtvra szinte biztosan szmtanunk kell. Kivtel, ha pontosan olyan felnit vesznk (rendelsre lehet kapni) ami a gyri mrettel egyezik. Ennek mrete 5Jx13 ET35-ET36 (5,5Jx13 ET25-26).

A 4Tre pontosan felszerelhet (s hasznlhat) alufelni amit, forgalomban kapni lehet

Egyb Trkkk:

Inkbb rally gpeken tallkozhatunk a kvetkez kis aprsgokkal. ltalban a nagyobb strapabrs elviselse vgett:

  • A laprugkat a lefogat 4 csavarnl egy betttel hozzhegesztik a tzfalhoz.
  • A vlt valamelyik fels csavarjnl hozzrgztik a laprugkteghez s ez ltal a tzfalhoz (extra motortart bak).
  • gynevezett kartelvdt ksztenek a motor-vlt al s a kipufogdob el, ennek feladata az tsek felfogsa. Nha az aut tbbi rsze al is kszlhetnek vdlemezek mg, hogy ne tudjon beakadni semmi fag vagy egyb dolog, ami akadlyozn a haladst.
  • Megerstik a lengkarokat, s az alvz egyes rszeit, elfordul, hogy szinte kettbl csinlnak egyet.
  • sszektik a teleszkp tornyokat vagy a teleszkp szrak vgeit.
  • Becsvezik a kasznit, boruls tkzs esetn letment lehet
  • A fkcsveket s a kipufogt az utastrben vezetik el. (szintn az esetleges tsek ellen)
  • Extrmebb emberkk :) hts kerknedvest berendezseket ksztenek a borulst elkerlenden.

 

 

 

Kvry motortere

Kvry kartelvdje

Kvry alja

Az extra motor s laprug felfggeszts

 

A Terpeszts:

Akkor t is trek a msik problmra, a terpesztsre. Igaz, ha mr megltettk a gpet, akkor a Trabant felfggesztseinek mkdse miatt mr nem fognak annyira csnyn llni a kerekek. Azt nem kell senkinek ecsetelni, hogy a Trabant kerekdlse nem ppen sportos bellts. A 2Tnl ell htul a 4Tnl mr csak htul volt jellemz a Ttra teherauthoz hasonl kerkdlsi szg. Elszr is nzznk a kocsi htulja fel picit, mert ott a 2T s 4T terpesztse megegyezik. Mindekt tpus esetben 2 hasonl lengkart tallunk. A megolds a kvetkez: a kt kzpre es csavart, ami a lengkarokat felfogja, kicsavarjuk. (a gyri csavarhoz 18-as mret kulcs kell, ezt csak azrt rom le, mert egy tlagos kszletben ugye 17/19 csillag vagy cro-va fej szokott lenni!) Ha kicsavartuk akkor az aljrl le lehet venni egy, un. fmpogcst, ami egy gumiba szorul bele az, pedig a lengkarba. Na olyat kell szereznnk mg 2 db-ot (egy oldalra egyet) ezen kvl mg szksgnk lesz 2 olyan csavarra is, amit kivettnk, csak egy kicsit hosszabb kivitelben. Ha tudunk, prbljunk meg csavarboltban venni hozz ugyanolyan menetsrsgt (12x1,25) csak vagy 30mm-el hosszabbat. Ha nem tudunk akkor 2T els laprug lefogat csavart is, hasznlhatunk. Ha mindent beszereztnk akkor mr csak be, kell tenni. A mvelet egyszer, fogjuk a vaspogcst, amit pluszba szereztnk s egyszeren a lengkar fels rszbe is, nyomunk egyet. Teht alul fell lesz egy-egy pogcsa, majd a hosszabb csavarral visszacsavarozzuk. Kicsit trkkzni kell vele, vigyzzunk nehogy flrekapjon a csavar, mert akkor tnkreteheti a menetet!!! Ha 2T els laprug csavart hasznlunk elkpzelhet, hogy picit nehezebben fog belemenni. De szpen lassan ki becsavargatssal vatosan minden gond nlkl behajthat s hasznlhat. Ha ksz menjnk egy krt a gppel, s utna nzzk, meg mit alkottunk. Ha ltetve is van/lett a kocsi akkor szpen fog llni a htulja.

Egy msik varicija ugyanennek a terpesztsnek az, amikor a lengkarokat nem pogcszzunk, hanem meghajltjuk. Ehhez a lengkarok szrt a tvknl a (kerk felli oldalon a kerek alakt, ami a kocsi kzepe fele megy) kell meghajltanunk mindkettnl pontosan ugyanazon a helyen. Megvgjuk a kart annyira, hogy a fels rszt ne vgjuk t. Ezutn meg kell nyitni a bevgst, attl fggen, hogy mekkora terpesztst akarunk, majd hajltsuk meg. Ha megvan, ellenrizzk le, hogy egyformn llnak e. Ezt gy tudjuk megcsinlni, hogy a csapgyhz tetejnek s a lengkar vgnek a tvolsgt lemrjk. Ha nem egyezik, akkor mg kalapccsal prbljunk lltani rajta. Ha ksz, akkor a rst behegesztjk, s az egszre egy 25-30-as kb. 50cm hossz szgvasat heggesztnk. Ezzel ugyanazt rjk el, mint a pogcsval csak taln kicsit profibb s stabilabb megolds. Vigyzzunk arra, hogy a rgi karok nem nagyon brjk az ilyen kaszabolst. Ha mr rohadsokat fedeznk fel, akkor mindenkpp vegynk msik karokat.

 

ra
 
Linkek
 
Kickbox
 
Szavazs
Mit gondoltok a httrzenrl?

Szar
Nagyon Szar
Elmegy
J
Kegyetlen J
Anyd!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Zszl
 
Szmll
Induls: 2006-03-09
 
Httrzene
 
Mp3 keres
MP3 Keres
 
Ferrari
 
Trabant
 
Skyline lng
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros