A tuningolás a gyári állapot megváltoztatását, a beállítások módosítását jelenti. Célunk a többlet teljesítmény, a növekvő forgatónyomaték és a vezethetőség (dinamikus reakciók) javítása. Tisztázni kell, hogy a többlet teljesítménynek mindig kell, legyen valamilyen forrása. A lóerő az üzemanyag elégetéséből származik. Más megközelítést igényel a szívó benzinmotorok és mást a feltöltött: turbó, illetve kompresszoros benzines és dízelmotorok tuningolása. A szívó motorok esetében a többlet teljesítmény a keverék és az előgyújtási paraméterek megváltozásából képződik. Mérték 5-8 %. Egyes pontokon előfordulhat ennél nagyobb változás is, de átlagosan ezzel az értékkel lehet kalkulálni. A feltöltött motorok esetében növeljük a motorba jutó levegő és az üzemanyag mennyiségét és a megváltozott igényekhez illesztjük a motorvezérlést. Pl. nagyobb töltőnyomás, megváltoztatott keverék illetve előgyújtás vagy előtöltés . A legfontosabb a biztonság és ennek rendeljük alá a teljesítményt is. A teljesítmény és nyomaték kb. 25-30%-kal nő. A jól végzett tuning harmonikusan illeszkedik a motorhoz: nincsenek hirtelen teljesítménycsúcsok és csökkenések, a motor működése változatlanul kulturált és a kipufogógázok összetétele is az előírt értékeken belül van. Számunkra egyértelmű, hogy az utakon látott erősen füstölő kormozó dízelmotoroknál nincs minden rendben a tuningot készítő fejében sem. Tevékenységünk során számos egyéb termék forgalmazójával is kapcsolatba kerültünk, pl. Vezérmű tengelyek, turbótöltők elektronikus turbónyomás szabályzók stb.
| | |